כתיבת תוכן


כתיבת תוכן במשמעותה הפשוטה היא מסירת מידע. גולשים רבים לפני שהם בוחרים מוצר או שירות, לומדים על כך באתרי האינטרנט השונים. מעבר לכך כתיבת תוכן באינטרנט מסייע רבות בקידום אתרים. כתיבת תוכן לאינטרנט בשונה מסוגי כתיבה אחרים דורשת לעבוד לפי מספר כללים שיבטיחו כי התוכן הנרשם אכן יתרום לקידום האתר.

בטרם מתחילים בעבודת כתיבת תוכן לאתרים חשוב להתאים את הנושא והתוכן לקונספט האתר. חשוב לפני הכתיבה לבנות תוכנית של נושאי הכתיבה, יש לבצע תחקיר על הנושא עליו רוצים לכתוב, להתאים את התוכן בהתאם לאופי האתר. מומלץ לוותר באתרים מתחרים על מנת לבדוק מהו התוכן הנמצא שם וכיצד תוכלו לבדל את עצמכם מאתרים אחרים. כמו כן בכל כתיבת מאמר רשמו לפניכם ראשי פרקים של המאמר, מהי מטרת המאמר על מה תרשמו בו, כך תוכלו להיות ממוקדים בנושא אחד ולא לעבור מנושא לנושא ללא סדר והיגיון.

לפני שהנכם רצים לכתוב את המאמר חשוב לבדוק אילו מילות מפתח מתאימים לנושא האתר שלכם ולמאמר עצמו. מילות המפתח מטרתן לסמן לגוגל במה האתר עוסק והן לשם בניית קישורים לאתר. במידה ומדובר בכתיבת תוכן בעת בניית אתרים יש לבנות תחילה מבנה היררכי של האתר, מהם הנושאים החשובים ומהם הנושאים המשניים. לכל דף מומלץ לכתוב אתר עם הכותרת של הדף. לדוגמא אם האתר עוסק בתחום הביטוח, כל דף המייצג סוג של ביטוח יכיל את התוכן על אותו הביטוח. בדפים פחות חשובים ניתן לרשום מאמרים על החשיבות של ביטוחים, בחירת ביטוח וכדומה, ולקשר אותו לעמוד הרלוונטי ולדף הבית.

חשוב לכתוב חומר מקורי, אין להעתיק חומר. גוגל אינו רואה זאת בעין יפה ועלול להעניש את האתר ולהרחיקו ממנוע החיפוש. חשוב לכתוב תוכן איכותי, גם כאשר מדובר בתוכן מכוון קידום אתרים יש לזכור כי אנו פונים אל הגולשים. כתיבת תוכן איכותי וזורם ימשוך את הגולשים לקרוא באתר ולפעול לשם מכירה או יצירת קשר.

מה יתרום לכם כתיבת מאמר איכותי:

כתיבת מאמרים באתר שלכם יצור תנועה באתר. הגולשים הקוראים את המאמרים יחפשו עוד מידע רלוונטי באתר שלכם. כתיבת מאמרים באתרים אחרים כדוגמת אתרי מאמרים יצרו עבורכם קישורים נכנסים לאתר, בנוסף הגולשים הקוראים את המאמר הם לקוחות פוטנציאליים שיכנסו לאתר ויבצעו פעולה. וכמובן, כתיבת מאמרים יהפכו אתכם למומחים בתחום.

כתיבת תוכן לאתרים – כללים

כתיבת מאמרים הוא אתגר לא פשוט על מנת לכתוב מאמר לאינטרנט הנה מספר כללים שיסייעו לכם.

אף בעל אתר או מקדם אתרים אוהב את הרעיון של ארגז החול אך מצד שני ארגז החול מגן עלינו מפני אתרי ספאמים הפוגעים בדירוג של האתר שלנו. לכן בעת שהיית האתר בארגז החול חשוב להמשיך ולעדכן את האתר בתוכן חדש, עדכני ומקורי, להמשיך להשיג קישורים נכנסים באמצעות כתיבת מאמרים באתרי תוכן שונים.

מי קהל היעד – כתיבת מאמר מתחילה בשאלה מי יקרא את המאמר או למי הוא מיועד. בהתאם לקהל תוכלו לכתוב את המאמר ולמקד אותה לקבוצה הנכונה. כחלק מהכתיבה תוכלו לבחור אם להשתמש בסלנג מסוים אם המאמר כתוב אל הנוער או לכתוב בצורה גבוהה יותר אם מדובר במאמר מקצועי.

מה הנושא?! - לפני כתיבת מאמר רשמו לכם בראשי פרקים מה אתם רוצים לכתוב, התמקדו בנושא אחד קטן שעליו תרשמו, רשמו לכם ראשי פרקים על מנת שתוכלו לרשום בצורה מסודרת ולא לקפוץ מנושא לנושא.

עימוד – חשוב לרשום כותרת לעמוד, רשמו בפסקאות קצרות, מומלץ להכניס כותרות משנה, כותרת המשנה חייבת להיות תמציתית, אטרקטיביות ומתארת את הפסקה. עימוד המאמר מסייע לקורא לעיין במאמר בצורה קלה ולעבור למידע המעניין אותו ולקרוא את המאמר בצורה נוחה ומהירה. כמו כן, חשוב לרשום בצורה זורמת וטבעית.

מה כותבים? – אל תנסו להפחיד את הקהל או לאיים עליו, רשמו בצורה אמינה ומדויקת. הגולש יודע להבחין בין מאמר איכותי שתורם ידע למאמר המתיימר להציג מידע אך הוא חומר פרסומי או לא איכותי. אל תזלזלו בגולש הוא ידפדף אתכם הלאה.

כמה לרשום – יש הטוענים כי יש חשיבות לאורך המאמר, יש המקפידים לרשום מאמר בגודל של לפחות 250 מילים ויש שרושמים לפחות 400 מילה. כל מקרה לגופו, תוכלו לרשום מאמר קצר או ארוך חשוב שהוא יהיה מקורי ויתרום מידע חדש לגולש.

לחדש – חשוב לשמור על עדכון האתר מפעם לפעם, הכניסו תוכן חדש, תמונות, שירותים שאתם מעניקים ואף מבצעים וקופונים. זכרו שאתם כותבים לגולשים לכן חשוב שהמאמר יהיה בהיר וזורם, אל תעמיסו יותר מדי מידע במאמר אחד.

צרו עימנו קשר עוד היום בכל נושא של קידום אתרים או בתחום כתיבת מאמרים לאתרכם אנו בחברת SEONET בעלי ידע מקצועי בתחום קידום אתרים, שיווק באינטרנט, פרסום בגוגל וכתיבת תוכן איכותי ומקורי.