קידום אתרים וגוגל


החשיבות של קידום אתרים לבעלי עסקים רבים, שכבשו את האינטרנט בסערה. קידום אתרים הינו הליך שמטרתו להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש ובכך ליהנות מחשיפה גדולה יותר. גולשים נכנסים לאינטרנט מסיבות שונות, חיפשו מידע, חיפוש אחר שירותים או מוצרים שונים. הדרך הנוחה ביותר להגיע למידע הוא באמצעות מנועי החיפוש למיניהם. הקלדת מילה או צמד מילים בתחום מעלים עבור הגולשים בשניות בודדות אינספור אתרים בתחום אותו ביקשו. אם האתר שלכם נמצא בפדים הראשונים של דף תוצאות החיפוש, יתכן כי הגולשים יכנסו לאתר שלכם על מנת למצוא את מבוקשם.

הגולש הממוצע משקיע מספר שניות אם להישאר באתר או לנדוד הלאה. חלק מהמרכיבים המשפיעים עליו אם להישאר באתר או להמשיך הוא הוכן הקיים באתר, נוחות הגלישה באתר, עיצוב האתר ועוד. אם הקפדנו על הליל בניית אתרים על עיצוב נוח, מילות חיפוש בכותרות באתר סביר להניח כי הגולש ימשיך לגלוש באתר אחר מבוקשו. מעבר לכך המשמעות שאתר הנוח לגולש הוא אתר הנוח גם למנועי החיפוש לסרוק את האתר. האתגר הוא להפוך את הגולשים ללקוחות שלנו. כחלק מהאתגר הוא להבטיח ראשית כי האתר יהיה במיקום גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש – זהו למעשה קידום אתרים.

דירוג האתרים במנועי החיפוש השונים נעשה לפי הרלוונטיות של הדף בהתאם למילות החיפוש הספציפיות וביחס לאתרים אחרים. דירוג האתר אינו נעשה באמצעות תשלום.

כיצד פועלים מנועי החיפוש?

קידום אתרים הווא כלי שיווקי חשוב ועדין רבים אינם יודעים כיצד פועלים מנועי החיפוש, כיצד מנועי החיפוש מדרגים את האתרים? כיצד נקבע סדר הרלוונטיות של הדפים? הידיעה כיצד עובדים מנועי החיפוש חשובה על מנת שנוכל ללמוד כיצד לשפר את האתר כך שידורג גבוה בדפי התוצאות. הערה חשובה, המאמר עוסק במנועי החיפוש ולמעשה מדובר במנוע חיפוש עיקרי, גוגל וכמה מנועי חיפוש משניים. גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול והמוביל ביותר, לצידו ישנם מנועי חיפוש נוספים כגון וואלה, נענע, יאהו, MSN ועוד. סקירה באתרים מראים כי אתרים מדווחים כי מעל שבעים אחוזים מהכניסות לאתרים נעשו דרך מנוע החיפוש גוגל.דירוג האתרים במנועי החיפוש השונים נעשה לפי הרלוונטיות של הדף בהתאם למילות החיפוש הספציפיות וביחס לאתרים אחרים. מנועי החיפוש כוללים רובוטים הנקראים זחלנים או עכבישים הסורקים את דפי האתרים אחת לתקופה מסוימת, תלוי בעדכון באתרים, ומאחסנים את המידע. כל דף נקבעת הרלוונטיות שלו בהתאם למילות חיפוש ולמשתנים שונים שקובע מנועי החיפוש. כאשר הגולש מחפש מידע מסוים הוא מקליד מילים בתחום, גוגל או מנועי חיפוש אחרים מעלים בפני הגולש את האתרים בהתאם למילת החיפוש.

מנועי החיפוש מגיעים אל דפי האינטרנט בשתי דרכים. הראשונה באמצעות עכבישי גוגל הנעים ברשת ומחפשים דפים, כאשר העכביש מגיע אל הדפים הוא בודק אותם ומאחסן אותם. דרך נוספת היא שבעלי האתרים רושמים את דפי האתר. כאשר העכביש מגיע אל הדף הוא עובר לדפים אחרים המקושרים לדף. דף שאינו מקושר גוגל לא יסרוק אותו. לנו כבעלי אתרים מומלץ שגוגל יסרוק את האתר באמצעות העכבישים ולא לרשום את הדפים. שגוגל רואה בקישורים המצביעים אל האתר כהצבעת אמון לאתר שלנו. לכן בעת בניית אתרים חשוב לוודא כי יש קישורים המצביעים אל האתר שלנו. גם לאחר בניית האתר הליך קידום אתרים כולל בניית קישורים אל האתר שלכם על מנת להביא לקידומו.

לאחר סריקת הדפים גוגל מאחסן את הדפים ובונה מהם אינדקס. כאשר גולש מחפש מילה מסוימת גוגל שוטף את הדפים מתוך האינדקס שלו. זו הסיבה שתוך שניות התוצאות נמצאות מולנו.

גוגל מדרג את הדפים לפי הרלוונטיות שלהם ביחס למילות החיפוש או לפי הביטויים שהגולשים מחפשים. המשמעות היא שאם האתר שלכם נמצא בדפים האחוריים של תוצאות החיפוש הגולשים לא יגיעו אליהם. קידום אתרים הינו הליך שמטרתו להביא את האתר שלכם אל ראש תוצאות החיפוש.

קידום אתרים – נטו

קידום אתרים משמעו להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש. גוגל הסורק את האתר קובע את הרלוונטיות שלו לפי המשתנים השונים. קידום אתרים מביא את האתר בצורה האופטימאלית אל מנועי החיפוש, לצד אלו קידום אתים משמעו גם להביא לגולש את המידע הרלוונטי ביותר עבורו. קידום אתרים כולל מעבר לבניית האתר מבחינת מבנה האתר והתוכן בו, קידום אתרים כולל פעולות רבות שמטרתן אחת קידום האתר שלכם לשם הגדלת מספר הגולשים באתר.