קידום אתרים אורגני – מה שחשוב


קידום אתרים אורגני הינו תהליך שמטרתו להביא את האתר לקדמת הבמה במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל. קידום אתרים אורגני מבוסס על קידום מילות חיפוש הרלוונטיות לאתר, אופטימיזציה של האתר ופועלות נוספות שמטרתן אחת להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש לפי מילות המפתח הרלוונטיות, במטרה להביא גולשים רבים לאתר ולהופכם ללקוחות פוטנציאלים. בעבר המילים קידום אתרים, מילות מפתח וכדומה לא היו חלק מלקסיקון של האינטרנט. בעלי אתרים הביאו גולשים לאתרים בדרכים שונות במטרה להשיג תנועת גולשים באתר והפיכת הגולשים ללקוחות. החל עם ההתפתחות האינטרנט.

קידום אתרים אורגני או ממומן

קידום אתרים כיום יכול להיעשות בשתי דרכים עיקריות קידום אתרים אורגני שהינו קידום אתרים מטרתו להביא את האתר לראש תוצאות החיפוש במנועי החיפוש. תוצאות החיפוש מתייחסות לתוצאות המתקבלות מצד ימין של הדף. קידום אתרים אורגני מבוסס על מספר פעולות המחייבות להיות אתיות מבחינת גוגל, שהינו המנוע החיפוש הגדול ביותר. קידום אתרים ממומן הינו קידום אתרים שניתן להשיג תוצאות מהירות. המשמעות היא הופעת פרסום המופיע בראש תוצאות החיפוש מצד שמאל של הדף או בחלק העליון. קידום אתרים ממומן מבוצע על ידי גוגל. קידום אתרים ממומן כולל תשלום על פי הקלקה על תוכן ההודעה.

קידום אתרים אורגני – כיצד זה עובד

עסקים רבים הפנימו את היכולת של האינטרנט לגייס לקוחות חדשי. גולשים רבים מחפשים מידע על מוצרים או שירותים באמצעות האינטרנט. ההבנה כי התועלת של השקעה בתחום קידום אתרים שאין זה מספיק שיש אתר ברשת המציג את השירותים או המוצרים של החברה. על מנת שתהיה תנועת גולשים באתר יש צורך לוודא כי האתר יופיע בראש תוצאות החיפוש לפי מילות חיפוש הרלוונטיות לאתר. התועלת  של קידום אתרים אורגני עולה על התועלת מדרכי קידום אחרים באינטרנט כגון קידום אתרים ממומן או פרסום באמצעות לידים מאתרים אחרים. מכאן קידום אתרים ברשת תופס חלק חשוב ברשת האינטרנט. תחום חדש שהחל להתפתח הוא קידום ברשתות החברתיות.

קידום אתרים אורגני כולל פעולות המבוצעותבאתר עצמו ופעולות המבוצעות מחוץ לאתר. מנוע החיפוש הגדול ביותר הוא גוגל, וכיום מעל  80% מהגולשים מחפשים ביטוי מפתח באמצעות גוגל. גוגל מדרג את האתרים על פי פרמטרים רבים הקובעים את הרלוונטיות של האתר ומשפיעים על דירוג האתר ומיקומו בתוצאות החיפוש, חלק מהפרמטרים ידועים, אך רובם שאינן יודעים. בין הפרמטרים הידועים הם: וותק האתר, כמות המבקרים באתר, קישורים פנימיים, קישורים חיצוניים, איכות תוכן האתר, עדכון תכני האתר ועוד.

קידום אתרים אורגני הוא פעולה הלוקחת זמן רב, לעיתים עד שנה, השוני בקידום הוא בתחרות מילות החיפוש ישנם מילות חיפוש שבהן התחרות קשה והליך קידום אתרים אורגני יהיה איטי יותר, לעומת מילות חיפוש שאינן תחרותיות או לעיתים צמדי מילים פחות תחרותיים כך שניתן במקביל לקדם מספר מילות חיפוש. מעבר לכך קידום אתרים אורגני דורש לעבוד על פי כללי המשחק שגוגל מכתיב, כל ניסיון לקדם את האתר בדרכים לא אתיות, כגון טקסט מוסתר, קניית קישורים ועוד כהנה, יביאו לענישה מצד גוגל ודחיקה של האתר לדפיו האחוריים של תוצאות החיפוש.

קידום אתרים הוא נושא מקצועי הדורש, עבודה מרובה על קידום האתר, ידע בבניית אתרים, נחישות, ירידה לפרטים, עקביות. ניסיונו של מקדם אתרים שבחרתם אף הוא חשוב בהליך קידום אתרים.