אופטימיזציה לאתר


אופטימיזציה הינה טכניקה שמטרתה לגרום לעכבישים של גוגל לקרוא טוב יותר את האתר, במטרה לקדם את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות. החשיבות שלך מנועי החיפוש ככלי חשוב להגדלת המכירות ומכך הופעת האתר בראש תוצאות החיפוש היא יותר תנועה באתר ויותר לקוחות פוטנציאלים למעשה כיום רוב חברות קידום אתרים של גוגל בלבד. ראשית גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר. יותר מ- %80 מהגולשים מבצעים חיפוש ביטויים בגוגל. לכן החשיבות של אופטימיזציה לאתר הופכת חשובה ומשמעותית. ואתרים רבים שאינם מבצעים אופטימיזציה לאתר לא מצליחים להתמודד עם התחרות הקיימת במנועי החיפוש.

קידום אתרים וטכניקות אופטימיזציה לאתר

בחירת כותרת נכונה – מנועי החיפוש סורקים את דפי האתר. החל מהכותרת ועד לסוף כל דף. כותרת האתר מופיעה בכל דף בצד ימין למעלה. חשוב לרושם כותרת הכוללת את מילות החיפוש המתארת את אותו הדף. אן האתר עוסק בתחום של קידום אתרים – ניתן לרשום חברת קידום אתרים או קידום אתרים מקצועי. חשוב לא להגזים באורך הכותרת ארבעה עד חמישה מילים. חשוב לתת לכל דף שם כותרת שונה.

תגי מטא – וודאו כי לכל דף יש תגי מטא המתארים את דפיה אתר. יש הטוענים כי תגי המטא לא חשובים וגוגל לא מייחס להם חשיבות רבה, אך למעשה מדובר בעבודה קצרה ועדיף שלא להחסיר את  תגי המטא, גם אם בהנחה שכתיבת תגי מטא לא מועילים לבטח שהם לא מזיקים

מילות מפתח – תוכן האתר מספק לגוגל במה האתר עוסק, האם האתר עוסק בתחום רפואה משלימה או בתחום הביטוח. חשוב לשתול מילות מפתח שאותם אתם מעוניינים לקדם. היחס המומלץ הוא 3 – 4  מילות מפתח כגון קידום אתרים לכל מאה מילים. זכרו, הכנסת מילות חיפוש בצורה מוגזמת עלולה ליצור תוצאה הפוכה של הרחקת האתר לדפים האחוריים של מנועי החיפוש. ניתן להיעזר בהבלטת מילות מפתח כגון קידום אתרים מודגש או קידום אתרים נטוי.

בניית קישורים –  בניית קישורים מתחלק לשנינושאים, האחד קשור לאתר בניית קישורים פנימיים והשני בניית קישורים חיצוניים המפנים אל האתר.

קישורים פנימיים – דפים פנימיים קושרים בין דפי האתר. הדרך ליצור קישורים פנימיים הוא באמצעות קישור הכולל את מילות המפתח שאנו מעוניינים לקדם. למשל בדף הבית ניתן לרשום במה האתר עוסק ולציין מילים כגון אופטימיזציה, החלפת קישורים ולייצור ממילים אלו קישורים לדפים פנימיים באתר.

מפת האתר  – מומלץ ליצור דף הכולל את כל דפי האתר, כיום ניתן למצוא מערכות תוכן הכוללות מפת אתר המקלה על העבודה, וכל הוספת שף נרשם גם במפת האתר. כך תבטיחו כי גוגל יסרוק את כל האתר ולא יפספס דפים.

כתיבת תוכן – גוגל סורק את האתר באמצעות התוכן הכתוב בו. תוכן האתר הוא אחד המשתנים שגוגל בודק, לכן חשוב ליצור לאתר תוכן איכותי ומקורי. חשוב לשים לב שאינכם מעתיקים תוכן מאתרים אחרים, העתקת תוכן מאתרים אחרים אסורה ועלולה לגרום לנזק לאתר שלך הענשה מטעם גוגל העלול להביא להרחקת האתר ממנוע החיפוש.