ארגז החול של גוגל


אפקט ארגז החול של גוגל הינה תופעה הידועה בעיקר בקרב מקדמי אתרים. אפקט ארגז החול משמעו כי אתרים שנבנו נעלמים ולא ניתן למצוא אותם במנועי החיפוש לפי מילות מפתח הרלוונטיות לאתר. מאמר זה ישפוך אור על תופעת אפקט החול של גוגל, הסיבות לכך ואילו פתרונות קיימים לבעיות הקיימות בעקבות אפקט ארגז החול של גוגל.

מהו אפקט ארגז החול של גוגל?

אפקט ארגז החול הינה תופעה המאפשרת לגוגל לבחון אתרים חדשים. ההנחה כי כל אתר חדש העולה לרשת נבחן על ידי גוגל לתקופת מבחן. ארגז החול של גוגל הוכנס בשנת 2004 והשפעתו על אתרים חדשים הוא שבתקופה הראשונה אתרים חדשים ממוקמים במקומות גבוהים ולאחר זמן קצר אתרים אלו "לא מדורגים" לפי מילות מפתח וניתן למצוא אותם רק בחיפוש כתובת האתר ושם האתר. ארגז החול של גוגל פועל על כל האתרים ללא התחשבות באופטימיזציה שנעשתה לאתר, בתוכן האתר או בכמות הקישורים המצביעים אל האתר. ארגז החול מטרתו למנוע מאתרים חדשים לקבל דירוגים גבוהים עם עלייתם לרשת.

חשוב לציין כי גוגל עד היום לא הכיר בכך או פרסם דבר בנושא ארגז החול של גוגל. ההשערות על תיאוריה זו נובע ממקרים שקרו למקדמי אתרים, ואין זה משנה אם תופעה זו קיימות או לא, החשוב הוא לטפל בהשפעות הקיימות על האתר בעקבות תופעת ארגז החול. חשוב לציין כי אפקט ארגז החול של גוגל אינו עונש וכמעט כל אתר חדש עובר דרך המסננים של ארגז החול.

אפקט ארגז החול של גוגל נוצר כצורך של גוגל לבחון אתרים אחרים. יש הטוענים כי הסיבה לכך החלה בעקבות אתרים שהוקמו על ידי ספאמרים רבים שמטרתם היתה להשפיע על תוצאות החיפוש של גוגל. קידום אתרים כולל יצירת קישורים נכנסים לאתר ויצירת תוכן איכותי ומקורי לאתר הכולל מילות מפתח רלוונטיות לאתר. ספאמרים רבים ניצלו את בניית אתרים לשם יצירת בניית אתרים רבים המשפיעים על מנועי החיפוש, מתוך ידיעה כי גוגל יוריד אתרים אלו לאחר זמן מה, אך בזמן שהאתרים ברשת ספאמרים הרוויחו את המטרה לשמה האתרים הוקמו לקדם את האתר שלהם וליהנות מכניסת גולשים רבה.

האם האתר שלי נמצא בארגז החול?

אתרים חדשים עלולים למצוא עצמם זמן רב בארגז החול של גוגל. הדרך לבדוק אם האתר נמצא בארגז החול או לא לחפש את האתר לפי הכתובת, במידה ומצאתם את האתר המשמעות היא כי גוגל ברק את האתר. בשלב הבא יש לחפש את האתר לפי מילות מפתח רלוונטיות של האתר במילים תחרותיות יהיה קושי למצוא את האתר שלכם, אך מומלץ לבדוק לפי צמדי מילים ואף צמדים של שלושה מילים ויותר. למשל אם האתר עוסק בתחום קידום אתרים, מילת החיפוש קידום אתרים תחרותית מאוד ויהיה לכם קושי למצוא את האתר בדירוגים הגבוהים, לכן מומלץ לחפש מילות מפתח כגון "קידום אתרים במנועי חיפוש" או קידום אתר באינטרנט, וודאו קודם כי יש לכם כותרת בשם זה או מאמר הכולל את מילות המפתח שחיפשתם. במידה ואיכנם מוצאים את האתר, האתר נמצא בארגז החול.

קידום אתרים ואפקט ארגז החול

ככל אתר חדש יתכן שגם האתר שלכם נמצא בארגז החול. הדרך לצאת מארגז החול הוא לחכות עד שהאתר יצא משם. אין לדעת כמה זמן ישהה האתר בארגז החול ואין דרך לזרז תהליכים. ארגז החול לא נוצר על מנת לעצור את האתר שלך או העסק שלך, ורבים חושבים כי המשמעות היא שיש לחכות עד ליציאת האתר מארגז החול ורק אז להתחיל בהליך של קידום אתרים. אתר הנמצא בארגז החול של גוגל מדורג ככל אתר וגוגל סורק את תוכן האתר והקישורים הנכנסים אליו. בתקופת הזמן שהאתר נמצא בארגז החול זוהי הזדמנות טובה לקדם את האתר באמצעות קישורים נכנסים מאתרי מאמרים או מאתרים בעלי תוכן דומה לשלך או אתרים בנושאים הקרובים לתחום ההתמחות של האתר, כמו כן ניתן להגדיל תעבורה לאתר באמצעות פרסום בגוגל. לאחר המעבר מארגז החול האתר שלך יהנה מקידום ויכנס למיקומים טובים במנוע חיפוש.

ארגז החול של גוגל לסיכום

אף בעל אתר או מקדם אתרים אוהב את הרעיון של ארגז החול אך מצד שני ארגז החול מגן עלינו מפני אתרי ספאמים הפוגעים בדירוג של האתר שלנו. לכן בעת שהיית האתר בארגז החול חשוב להמשיך ולעדכן את האתר בתוכן חדש, עדכני ומקורי, להמשיך להשיג קישורים נכנסים באמצעות כתיבת מאמרים באתרי תוכן שונים.

צרו עימנו קשר עוד היום בכל נושא של קידום אתרים או המצאות האתר שלכם בארגז החול. אנו בחברת SEONET בעלי ידע מקצועי בתחום קידום אתרים, שיווק באינטרנט, פרסום בגוגל וכתיבת תוכן איכותי ומקורי.