בניית קישורים


בניית קישורים הינו חשוב לכל אתר לצורך קידום האתר באינטרנט, ומומלץ שקישורים אלו יהיו איכותיים. כל אתר ברשת האינטרנט זקוק לקישורים המפנים אל האתר. איך בונים קישורים נכונים לאתר, איך נדע אם הקישור הוא איכותי או לא? וכיצד לא לעשות קישורים.

מהם הקישורים?

למעשה הקישורים הם הצבעת אמון לאתר שלכם, אך מעבר לזאת הם המאפשרים לעכבישים של גוגל להגיע אל האתר ולסרוק אותו. הקישורים המצביעים אל האתר הם גם אלו הקובעים את מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש. בניית קישורים הוא חלק חשוב בהליך קידום אתרים וכיום ניתן לומר בוודאות כי לקישורים יש רמת איכות שונה המשפיע באופן שונה על קידום האתר ועל תוצאות החיפוש במילות החיפוש הרלוונטיות.

בניית קישורים היא לא רק להפנות קישורים שונים מאתרים אחרים, פרמטרים שונים משפיעים על איכות הקישור. רמת איכות הקישורים נקבעת לפי איכות האתר ממנו יוצר הקישור, תוכן הקישור ופרמטרים אחרים כגון מיקום הקישור בטקסט, איכות התוכן, תוכן דומה ועוד.

נושא נוסף שיש לקחת כיום בבניית קישורים הוא אופטימיזציה של האתר. ההבנה של מהו היעדים של האתר, הכרת העמודים של האתר ומחקר מילות מפתח לאתר. נושא מילות המפתח קיבל חשיבות יתר בשינויים האחרונים שערכו גוגל הנקרא עדכון פינגווין שעוסק בווריאציה של קישורים באתר ומחוצה לו.

בניית קישורים – כמות מול איכות

בעבר אנשים הבינו את הפוטנציאל של החלפת קישורים והחלו לקום חוות קישורים שכל מטרתן ליצור קשר עם אתרים אחרים לשם החלפת קישורים. גוגל שלא אהב זאת העניש את אלו שהשתמשו בחוות קישורים על ידי זאת שהרחיק את האתר מתוצאות החיפוש. כיום החלפת קישורים היא לא רק ליצור כמה שיותר קישורים, העדפה היא לקישורים איכותיים מאתרים איכותיים שיתרמו לקידום האתר. למשל אתר מאותו תחום או אתר שהוא אוטוריטה בתחום, היוצר קישור לאתר שלי יסייעו למקם את האתר במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאחר שאתר מאותו תחום ממליץ עליו, ולמעשה הוא מצביע אמון באתר שלי ששווה להיכנס אליו. יחד עם זאת חשוב לא להגזים בכמות החלפת הקישורים.

החלפת קישורים ככלי קידום אתרים

החלפת קישורים הוא כלי חשוב לקידום האתר, אך חשוב לבחור קישורים שיתרמו לקידום האתר ולא יפגמו בקידום שלו. נסו להשיג קישורים מאתרים המומחים בתחום שלכם, כגון פורטלים, אתרי מאמרים, תמיד תעדיפו שהקישור יצא מתוכן כתוב הקשור לתחום האתר שלכם, כגון מאמר העוסק בתחום, הקישור יהיה מילת מפתח שאתם מקדמים ולא מילה כללית כגון לאתר לחצו כאן או כל מילה אחרת שאינה רלוונטית. לפני שהנכם מחליפים קישורים או מבקשים קישור מאתר אחר. חשוב לבדוק האם אתר הוא בתחום הקרוב לתחום שלכם, מהו ה – PR של האתר, בדקו למי הוא מוציא קישורים, מאיזה דף אתם מקבלים את הקישור. החלפה מוגברת של קישורים יכולה לפגום באתר ולהוריד את ערכו.

גוגל כל העת עורך שינויים באלגוריתמים על מנת להביא את התוצאות הרלוונטיות עבור הגולשים לאחרונה אנו עדים לשינויים כגון עדכון פנדה ועדכון פינגווין. חשוב לעקוב אחר השינויים ולפעול בהתאם.