מילות מפתח


כיום כל חיפוש באתר מתחיל בחיפוש במנועי החיפוש, הגולשים מחפשים באמצעות הקלדת מילים כגון מקרר, רהיטים, קורס וכדומה. הקלדת מילות חיפוש מילות מפתח הם להגיע למגוון של אתרים העוסקים בתחום בו הם מבקשים את האינפורמציה. בניית אתר לא מסתיימת בהצבת התוכן, התמונות והמצגות. חלק חשוב בהליך בניית אתר הוא הגדרת המילים המאפיינות את האתר, קרי מילות מפתח. מילות מפתח חיוניות בעת בניית אתרים המאפשר למקד את האתר בתחום בו הוא עוסק והן לשם קידום אתרים מאפשר את הקידום לתחום בו האתר עוסק.מילות מפתח מהוות חלק חשוב בפיתוח קידום אתרים. למעשה רוב הגולשים מחפשים את מבוקשם באמצעות מנועי החיפוש השונים. אפיון האתר מתחיל בהגדרה של התחום בו הוא עוסק, השאלה מהם המילים אותם הגולש מקליד בחיפוש בגוגל בכדי לחפש את התחום בו האתר שלנו עוסק. למעשה אנו רושמים את המילים המאפיינות את התחום. דרך אחת לחפש מילות מפתח היא באמצעות ADWORDS שהינו כלי של גוגל המאפשר לכם למצוא מילות מפתח בתחום ולראות את התחרות של המילות המפתח הרלוונטיות לכם. דרך נוספת היא לחפש באתרים מתחרים ולבדוק בקוד הדף הכולל את התגית meta keywords.

קידום אתרים מתחיל בראש ובראשונה אופטימיזציה האתר. מחקר מילות מפתח הינו חלק מאופטימיזציה של האתר. בשלב ראשון חשוב להכין רשימה של מילות מפתח – keywords. המשמעות היא לבחון מילים המתאימים לאתר, כך שהגולש המחפש בתחום מסוים יוכל להגיע אל האתר שלכם דרך המילים שהוא חיפש. מילות מפתח הינו כלי חשוב בהליך  שיווק באינטרנט חשוב לבחור מילים שהינן רלוונטיות לתחום בו האתר עוסק. לבחור מילים שהינן פופולאריות וידוע כי הגולשים מחפשים אותם ולבחור במילות מפתח בהן התחרות הינה נמוכה יחסית. ערכו רשימה של מילות המפתח, ההטיות שלהן, לרוב צמדי מילים קל יותר לקדם. חשוב לבדוק מהי התחרות על כל מילות מפתח שהנכם מחפשים.

קידום אתרים מוצלח הוא קידום המצליח לשלב מילות מפתח מספיק פופולאריות ומאידך שיביא את ההשקעה של הקידום במהירות האפשרית. דרך נוחה לחפש מילות מפתח הוא באמצעות חיפוש מילות מפתח של גוגל, דרך נוספת היא לבדוק אתרים מתחרים ולראות אילו מילים מתארים את האתר. דרך אחרת לחיפוש מילות מפתח הוא באמצעות פרסום ממומן בגוגל. גוגל מספק המלצות לחיפוש מילות מפתח.

לאחר שהכנתם רשימה של מילות מפתח מומלץ לחלק את מילות המפתח לשתי רשימות המבוקשות ביותר והפחות מבוקשות, המשמעות היא שתהיינה מילות מפתח בהן התחרות קשה ויהיה קושי להתחרות עליהן, לעומתן מילים שהתחרות בהן פחות קשה ויותר קל לקדם אותן. קידום אתרים מטרתן לקדם את האתר במהירות האפשרית, לרוב צירופי מילים יותר קל לקדם. חלק חשוב בקידום אתרים הוא להתמקד במספר מילים שרוצים לקדם ולא לנסות לקדם את כל מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלכם.

בחירת מילות מפתח לשם קידום אתרים

מילות מפתח הוא האמצעי חשוב בעת קידום אתרים, הגולשים המחפשים את הנושאים השונים מקישים את המילה או צמד המילים שמעניין אותם כגון קורס עיסוי, רואה חשבון או מתנות, כל מילה שהיא. בחירת מילות מפתח לאתר הופכת לקריטית לשם קידום אתרים. ישנם מילות מפתח תחרותיות מאוד, ישנן מילים שהנן כלליות והאתר יתכן שעומד בקטגוריה זו אך למעשה הגולש התכוון קצת למשהו אחר. לעיתים תחרות על מילים תחרותיות הינו קשה והתוצאות יגיעו בשלב רחוק, יחד עם זאת הגולשים נוקטים פעמים רבות בחיפוש ממוקד כגון צמד מילים או שלושה מילים, למשל טכנאי מקררים במרכז.

מילות מפתח ומבנה האתר

אין זה מספיק למצוא מילות מפתח המתאימות לתחום שבו עוסק האתר, חלק חשוב הוא ליצור את האתר בהתאם למילות המפתח שבחרתם. בעת בניית האתר דף הבית יכלול את מירב הנתונים על האתר, עם מילות המפתח שבחרתם. כתבו דף עבור כל אחת ממילות המפתח שבחרתם, הדף יכול להכיל מאמר העסוק בתחום, דף מוצרים, למשל אם האתר עוסק ברהיטים, פתחו דף העוסק בפינות אוכל, כתבו מאמר כיצד לבחור שולחן אוכל, סוגי שולחנות, הציבו בדף תמונות של שולחנות אוכל. חשוב שכל מילת מפתח תופיע בכותרת ובתגיות, לטמון את המילה במאמר. זכרו כי התוכן נועד לגולשים לכן חשוב לכתוב תוכן איכותי, גם אם תופיעו בדף הראשון של מנועי החיפוש, הגולשים הם אלו שיבחרו אם להמשיך לגלוש באתר או לא. כתיבת תוכן איכותי התורם מידע לגולשים, שהינו תוכן ייחודי יתרום רבות לקידום האתר.