קידום אורגני או קידום ממומן?


קידום ממומן או קידום אורגני – מה יעבוד לעסק שלכם

כדאי שתכירו בעובדה קידום אתרים הוא חשוב ומהותי בשיווק העסק שלכם. קידום האתר באינטרנט היא דרך קלה וזולה להגיע אל לקוחות חדשים. כיום אפשרויות הקידום הן רבות, קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות, תוכניות שותפים ועוד. מה השוני בין צורות הקידום ומה יעבוד לעסק שלכם?

קידום ממומן

קידום ממומן הוא הקידום שמאפשר לכם להגיע לדף הראשון ללא מאמץ. קידום אתרים ממומן פועל על פי תשלום לפי הקלקה. ההודעות מופיעות בראש הדף, בחלק השמאלי של דף תוצאות החיפוש ובאתרים שונים. אתם רושמים הודעה קצרה עם קישור לאתר או קישור לדף נחיתה. חשוב שההודעה תהיה ממוקדת ומשכנעת. לפי פרמטרים שונים נקבע מיקום ההודעה. הפרמטרים הם: רלוונטיות ההודעה, המחיר שקבעתם להקלקה, מילות המפתח ופרמטרים אחרים. לכם יש השפעה ישירה על מיקום המודעה. אין ספק שקידום ממומן יכול לעבוד, אך החסרון הראשון הוא שהפרסום עולה לכם, במיוחד במילות מפתח שבהן יש תחרות גדולה ואז התשלום על כל הקלקה גבוה. חסרון שני שברגע שהמודעה יורדת אתם נעלמים מהדף הראשון. ישנם מקרים שקידום ממומן לא עובד, יתכן שתחום מסוים לא יעבוד. הגולשים מודעים לכך שהמודעות ממומנות ולא מקליקים על ההודעה.

קידום אורגני

קידום אורגני הוא קידום בתוצאות החיפוש של גוגל. בניגוד לקידום הממומן, פה אין לנו השפעה על תוצאות החיפוש וסדר התוצאות נקבע בהתאם לפרמטרים שונים שאותם גוגל קובע ואינו ידוע למקדמי האתרים, בין הפרמטרים השונים יש רלוונטיות של האתר לנושא החיפוש, מספר הגולשים באתר, זמן שהייה באתר ועוד. גוגל המכוון את בעלי האתרים מבחינת קידום האתר לחשוב על הגולש. קידום אתרים אורגני הוא קידום שלוקח זמן, ההתקדמות היא איטית יותר. מקדם אתרים מקצועי לא יוכל להתחייב על זמן הקידום או על המיקום של האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש. הקידום דורש עבודה ארוכה ולאורך זמן. היתרון של קידום אורגני הוא שאתם מקבלים חשיפה בדף הראשון של גוגל.

רשתות חברתיות

אין ספק שהרשתות החברתיות תפסו תאוצה, הידועה בניהן היא פייסבוק. רשתות החברתיות מאפשרות לכם להגיע לקהלים ממוקדים. לערוך תחרויות וכדומה על מנת להגיע לחשיפה. דרך נוספת היא פרסום במדורים פרסומים, לרוב מדובר בפרסום שיווקי כך שהגולש מודע לכך. דרך נוספת היא יצירת בלוגים.

שיווק באינטרנט – מה יעבוד לעסק שלכם

שיווק באינטרנט ללא ספק דורש השקעה, אך השקעה זו היא אמצעי פרסום יחסית זול וקל יותר מצורות פרסום במדיות האחרות. יחד עם זאת הזירה האינטרנטית תופסת תאוצה רבה וכבר אי אפשר להתעלם ממנה. בנוסף שיווק באינטרנט מאפשר לנו לעקוב אחר תוצאות הפרסום בכל רגע לפי יחס המרה ולפיהן ניתן להחליט איזה קידום עובד ואיזה לא. ההמלצה היא ראשית להחליט מהו התקציב שעומד לרשותכם. ניתן לפעול במספר חזיתות כגון פרסום ממומן במקביל לפרסום אורגני ןלפרסום ברשתות חברתיות, לאחר שבועיים ניתן לערוך הערכה איזה פרסום עובד ולהתמקד בו. יתכן שתגלו כי קידום ממומן מביא לכם לקוחות ולעומת זאת קידום אורגני הוא איטי ויש תחרות גדולה על מילות המפתח וכדאי להפחית את הקידום האורגני ששייקח יותר זמן מהמתוכנן. יתכן שתגלו כי הקידום ממומן אינו עובד או שמחיר להקלקה יקר מדי ואינו מצדיק זאת, ולכן חשוב להשקיע את כל התקציב בקידום אורגני.

שיווק באינטרנט היא זירה שלא ניתן התעלם ממנה, חשוב לבחור חברת קידום אתרים מקצועית שתדע לקדם את האתר בצורה נכונה ומקצועית.